Cum să alegi un motor

Cum să alegi un motor

Motoarele pentru bărci gonflabile sunt dintre cele mai importante și mai scumpe componente. O barcă gonflabilă este de neconceput fără motor, așa că ar trebui să alegeți un motorul cu grijă, atent și adesea să solicitați sfatul experților în acest domeniu. Diferitele motoare au avantajele și dezavantajele lor. Nu are sens să argumentezi care motor este mai bun, este suficient doar să vezi cum diferă și să le afli avantajele și dezavantajele.

Tipuri de motoare

Motoarele pot fi împărțite în două mari tipuri: cele electrice și cele pe benzină (motoare cu ardere internă). Motoarele pe benzină, la rândul lor, pot fi în doi timpi sau în patru timpi, cu un singur cilindru sau cu doi cilindri, echipate cu un carburator sau un injector.

Motor in doi timpi pe benzina

Acestea sunt motoare relativ ieftine; nu cântăresc mult în comparație cu cele în patru timpi. În ceea ce privește viteza maximă și accelerația, motoarele exterioare în 2 timpi sunt mai bune. În general, se crede că, din punct de vedere ecologic, motoarele în doi timpi produc emisii mai murdare - probabil că toată lumea își poate aminti petele de ulei de pe apă după ce trece o barcă cu motor. Motivul pentru aceasta este că motoarele în 2 timpi folosesc un amestec de benzină și ulei ca și combustibil și, deoarece uleiul de cele mai multe ori nu arde complet, produsele unei astfel de arderi incomplete sunt aruncate prin evacuare în apă. Cu toate acestea, în prezent, unii producători de marcă de motoare exterioare au redus semnificativ emisiile nocive ale motoarelor lor în doi timpi și s-au apropiat de conceptul de „evacuare curată”.

În ceea ce privește funcționarea și depozitarea, un motor în doi timpi este mai convenabil, deoarece poate fi înclinat sau răsucit fără teama ca uleiul să intre în motor, așa cum se poate întâmpla cu un motor în patru timpi.

Un motor în doi timpi este bun pentru pescarii și iubitorii de plimbari pe apă, care nu folosesc prea mult barca și folosesc motorul aproximativ 30-50 de ore de funcționare pe sezon.

Avantajele unui motor în doi timpi:

  • Preț;
  • mentenabilitatea;
  • viteza si dinamica;
  • greutate.

Dezavantajele unui motor în doi timpi:

  • consum de combustibil;
  • neprietenos cu mediul;
  • nivelul de zgomot.

Motor pe benzină în patru timpi

How to choose an outboard motor

Un astfel de motor este vizibil mai scump decât unul în doi timpi. Motoarele în patru timpi sunt mai silențioase decât motoarele în doi timpi, dar poți observa asta doar la turații mici și medii. Motoarele în patru timpi au vibrații minime. Structural, un motor în patru timpi este mai complicat decât unul în doi timpi, are mai multe piese și este mai dificil și mai scump de întreținut. Se consideră că motoarele în patru timpi sunt mai durabile, deoarece au un sistem separat de utilizare a uleiului și a combustibilului, care reduce frecarea și prelungește durata de viață a componentelor și pieselor, dar în ultimii ani, datorită optimizării, majoritatea motoarelor în doi timpi nu sunt inferioare motoarelor în patru timpi în ceea ce privește durabilitatea.

Astfel de motoare sunt mai bune pentru utilizare frecventă și pe termen lung în timpul sezonului, în scopuri profesionale.

Avantajele unui motor în patru timpi:

  • eficienta consumului de combustibil;
  • prietenos cu mediul;
  • nivelul de zgomot;
  • durabilitate.
Dezavantajele unui motor în patru timpi:
  • Preț;
  • greutate;
  • accelerație și viteză;
  • mentenabilitatea;
  • inconvenient de depozitare și transport.

Motor electric

Este fundamental diferit de motoarele pe benzină, motorul electric este alimentat de o baterie, funcționează foarte silențios, are o greutate și o dimensiune reduse, este ușor de operat și este absolut ecologic. Viteza unor astfel de motoare este încă semnificativ mai mică decât cea a motoarelor cu ardere internă și este de aproximativ 8-10 km/h. Puterea este de până la 10 CP. Rezerva de putere este limitată de capacitatea bateriei, de obicei un motor electric este capabil să funcționeze de la 2 la 16 ore dintr-o încărcare completă a bateriei, ceea ce, desigur, depinde și de stilul de condus. Este util să ai la bord baterii de rezervă și un încărcător, deși nu este ușor să găsești o priză electrică sau un generator pentru reîncărcare departe de civilizație.

Motorul electric este bun pentru bărci mici de pescuit, caiace. Mișcarea lina este un mare avantaj în pescuit. În acest caz, odihna ta pe apă va fi aproape perfectă.

Tipul de motor exterior

Motoarele externe pe benzină sunt de două tipuri - cele care sunt echipate cu carburator și cele care sunt echipate cu injector.

Motoare echipate cu carburator

Un sistem oarecum învechit în care carburatorul amestecă combustibil lichid cu aer într-o proporție optimă pentru a prepara un amestec combustibil. Carburatorul poate fi reglat manual. Consumul de benzină la astfel de motoare este puțin mai mare decât la motoarele echipate cu injectoare. Astfel de motoare sunt mai ieftine, dar sunt mai puțin ecologice.

Motoare echipate cu injectoare

Un sistem mai avansat de injecție de combustibil direct în cilindru sau în galeria de admisie; astfel de motoare pot fi caracterizate printr-un consum mai mic de combustibil, sunt mai scumpe, accelerația lor este mai constantă și sunt mai confortabil de controlat. Emisiile nu sunt atât de toxice.

Pornirea motorului bărcii

Există mai multe moduri de a porni un motor cu ardere internă a unei bărci:

  • Pornirea manuală a motorului unei bărci este atunci când arborele motorului este rotit manual folosind un scripete cu un cordon înfășurat pe acesta. Necesită efort, dar este de încredere datorită simplității sale.
  • Pornirea electrică a motorului unei bărci este atunci când arborele motorului este rotit de un motor electric special (demaror), care este alimentat de bateria sa. Se activează prin rotirea cheii.
  • O pornire mixtă (manuală și electrică) a motorului unei ambarcațiuni este un sistem combinat de pornire a motorului, în care sistemul principal este electric, iar în cazul defecțiunii acestuia, un sistem de pornire manuală poate fi utilizat ca unul de urgență.

Motor pentru o barcă: pe ce ar trebui să vă concentrați atunci când alegeți

Atunci când alegeți un motor pentru o barcă gonflabilă, în primul rând, trebuie să urmați documentația tehnică de la producătorul de ambarcațiuni - fiecare barcă este proiectată să utilizeze un motor cu o anumită putere (limită de putere), aceasta depinde de dimensiunea și greutatea barcii, forma carenei etc.

De exemplu, bărcile ușoare cu vâsle cu o suport de motor articulată (seria „Standard”) sunt proiectate pentru a fi utilizate cu motoare cu o putere de 2,5 CP (1,8 kW) până la 3,5 CP (2,6 kW).

How to choose an outboard motor (Kolibri)

Bărcile cu motor cu suport motor staționar, în funcție de model, permit utilizarea motoarelor de la 3,5 CP (2,6 kW) la 12 CP (8,8 kW). Pentru serii mai avansate de bărci gonflabile cu motor (seria Light, Profi), sunt de obicei preferate motoarele cu o putere de la 5 CP (3,7 kW) la 20 CP (14,7 kW). Cele mai puternice motoare de până la 35 CP (25,8 kW) sunt instalate pe modelele de top de bărci (seria „SL”, „XL”).

Motoarele electrice sunt de obicei alese pentru bărci mici, unde viteza nu este crucială, dar mișcarea liniștită și respectarea mediului sunt importante. În acest caz, ar trebui să luați în considerare și posibila reîncărcare sau înlocuire a bateriilor și, ca urmare, să planificați durata unei drumeții pe apă.

Sfaturi pentru utilizarea motoarelor în drumeții sau pescuit

1. Pentru motoare electrice:

  • Aveți la bord un încărcător și un set de baterii de rezervă în carcase speciale rezistente la apă.

2. Pentru motoarele cu ardere internă:

  • Dacă aveți un motor nou, atunci pentru a asigura cea mai lungă durată de viață posibilă, trebuie să îl rodati, urmând algoritmi speciali și instrucțiunile producătorului.
  • În cazul unui motor în doi timpi, pregătiți combustibilul (un amestec de benzină și ulei) în avans (cu câteva zile înainte), respectând cu atenție proporțiile.
  • Aveți la bord o rezervă de bujii pentru înlocuire.

Funcționarea motorului. Motorul ambarcațiunii este controlat fie de o pârghie specială – cârmă montată direct pe motor când cârmaciul stă la pupa, fie de la distanță când cârmaciul se află la prova ambarcațiunii. Sistemul de telecomandă este utilizat atunci când lungimea bărcii depășește 3,5 metri. Acest sistem de control oferă timonierului o vedere mai bună și este mai confortabil.

Nu uitati sa va uitati pe barcile noastre:
https://www.kolibrimarket.ro/b%C4%83rci-pneumatice
 

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!